cover
Contact Name
Purwantoro, S.E, M.Si
Contact Email
purwan78@gmail.com
Phone
+6282389309953
Journal Mail Official
jurnalhirarki@gmail.com
Editorial Address
Kampus Universitas Pasir Pengaraian Jalan Tuanku Tambusai Desa Kumu, Rambah Hilir
Location
Kab. rokan hulu,
Riau
INDONESIA
HIRARKI : Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis
ISSN : 26849666     EISSN : 26848503     DOI : -
Core Subject : Science,
Jurnal HIRARKI : Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis adalah salah satu jurnal publikasi ilmiah yang diterbitkan oleh Program Studi Manajemen, Universitas Pasir Pengaraian. Tujuan HIRARKI : Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis adalah untuk membangun saluran komunikasi yang efektif antara para pemangku kepentingan termasuk akademis dan lembaga penelitian, bisnis, pemerintah dan masyarakat. Ini juga bertujuan untuk mempromosikan dan menyebarluaskan temuan penelitian dalam pengembangan teori dan praktik manajemen, khususnya di Indonesia. Jurnal HIRARKI : Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis telah diterbitkan sejak Juni 2019 dengan frekuensi penerbitan3 kali setahun (Juni, OKtober, Februari).
Articles 1 Documents
Search results for , issue "Vol. 5 No. 2 (2023): Hirarki : Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis" : 1 Documents clear
PENGARUH RISIKO, MANFAAT, DAN KEMUDAHAN TERHADAP KEPUTUSAN MINAT BELANJA ONLINE Anita Yuliati; Makmur
Hirarki : Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis Vol. 5 No. 2 (2023): Hirarki : Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis
Publisher : Program Studi Manajemen Universitas Pasir Pengaraian

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This study aims to see how the influence of risks, benefits, and convenience on online shopping interest decisions in Sialang Rindang village. The population in this study are online shopping consumers in Sialang Rindang village. The sample used in this study was 95 people. The variables in this study are risk as a variable (X1), benefits as a variable (X2), convenience as a variable (X3), online shopping interest decisions as a variable (Y). Data collection techniques using a questionnaire. Data analysis used the SmartPLS 4.0.9.2 application program. The results obtained in this study are that the risk does not significantly influence the decision of online shopping interest, the benefits do not significantly influence the decision of online shopping interest, convenience has a significant effect on the decision of online shopping interest. The online shop needs to maintain or improve e-commerce services so that consumers still feel the convenience so that consumers will make purchases, especially in online shopping.

Page 1 of 1 | Total Record : 1